Glutén- és élesztőmentes puha cipó

Eddig ez a legjobban sikerült kenyérreceptem. Több, mint egy éve kisérletezem rajta. Jó sokat változtak benne az összetevők az eredetihez képest, és egy-két olyan adalék is belekerült, amit akkor még nem is ismertem, mikor először sütöttem meg. Nem beszélve róla, hogy a sütési technikám is változott.


A kenyér sokösszetevős, de én ezeket a liszteket már évek óta használom, egy helyről meg lehet rendelni mindent, így nincs semmi különösebb utánajárás. Én innen rendelek általában: http://www.gluteno.net/, vagy a helyi diétás boltban szerzem be az alapanyagokat, ahol szintén kapható minden, még bambuszrost is.

Szóval a sok összetevőtől nem kell megijedni, ez kell ahhoz, hogy rendes kenyered legyen, ami még harmadnap is puha, nem esik szét morzsáira, mint általában a gluténmentes kenyerek.

Gluténmentes, tejmentes, tojásmentes, élesztőmentes, kukoricamentes. 


Száraz összetevők:

15 dkg fehér rizsliszt

7,5 dkg barna rizsliszt

7,5 dkg burgonyakeményítő

7,5 dkg tápiókakeményítő

6 dkg burgonyapehely

8 g guarmagliszt (2 tk) 

20 g bambuszrost (2 ek)

15 g utifűmaghéj őrlemény

8 g szódabikarbóna (1 tk)

10g só (1,5 tk)


Nedves összetevők:

6,5 dl víz

1 citrom leve (35-40 g)


Elkészítés:

A száraz hozzávalókat alaposan összekeverem egy nagy tálban (én kézi habverővel szoktam, az biztos, hogy minden lisztcsomót szétszed, és alaposan összevegyíti a hozzávalókat).

Egy mérőkancsóban a vizet és a citromlevet is elkeverem, majd a lisztes keverékhez öntöm. Alaposan kikeverem szilikon lapáttal, lisztes deszkán átgyúrom, formázom,sütőpapírral bélelt tepsire teszem, és 10 percet állni hagyom (addig pont bemelegszik a sütő).

60 percig 180 fokon sütöm, további 10 percig 210 fokon. Rácson hagyom kihűlni, és csak hidegen szeletelem.



A szódabikarbónától és a citromlétől szépen feljön, és a belseje puha lesz, és rugalmas, de nem az a felfújt kenyér. Három napig teljesen jó marad az állaga, szuper szendvicseket szoktam belőle készíteni. Harmadik nap már pirítóst is lehet belőle csinálni (előtte nem igazán, mert ahhoz túl "nedves"). De szeletelve fagyasztani is lehet.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések