Mentaszörp


Ez a szörp annyira egyszerű, és annyira nagyon finom, hogy kár lenne kihagynod. Ráadásul megcsinálhatod citromfűvel is. Két szörpöt egy recepttel.




Hozzávalók:

1 l víz
1 citrom felkarikázva
1 csokor menta/citromfű
80 dkg cukor/xilit
10 g citromsav
1 késhegynyi Na-benzoát


Elkészítés:

A cukrot a vízben elkeverem, és beleteszem a mentát/citromfüvet + a felkarikázott citromot. – lefedve minimum 24 órát állni hagyom, de 2-3 napot is állhat hűvös helyen.

Átszűröm textilpelenkán, és belekeverem a citromsavat + Na-benzoátot. Nem kell felfőzni, fölösleges.

Forró vízzel jól kimosott üvegekbe töltöm. 

Én főleg limonádénak szoktam elkészíteni, szódával, citromlével, ezt teszem bele cukor helyett. Nagyon finom, eddig még mindenkinél nagy sikere volt.

(Készítettem tartósítószer menteset is, mert ugye alapvetőleg nem vagyok tartósítószer párti, sterilizált üvegekbe, felfőzve raktam el, de az nagyon hamar megromlott, szóval maradok a tartósítószernél inkább, mint hogy feleslegesen dolgozzak.)

Ez az adag kedved és menta/citromfű mennyiséged tekintetében sokszorozható! Én most 2 liter vízzel csináltama, azaz dupla adagot.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések