Fordított meggyes - az idei meggyszezon kedvence


Ez a receptem viszonylag régi, de még nem próbáltam mentes változatban megsütni. Egyébként is, az elmúlt 2 évben, mióta kiderült, hogy a gyerekeknek fruktóz felszívódási zavara van, egyáltalán nem sütöttem gyümölcsöset, mivel csak Dávid ehette volna. De sokat javult a gyerekek intoleranciája, most már egészen sok fruktózt elvisel a szervezetük, szóval idén, a saját meggyünkből sütöttem meg ezt a sütit, mindenki nagy örömére. A dió - fahéj - meggy kombináció ellenállhatatlan. :)
Nekem pedig külön sikerélmény, hogy tojásmentesen is feljött, és egyben maradt a tészta, és hogy a szódabikarbónát lecserélve sütőpor + citromlé kombinációra, nem kékült-szürkült meg a meggy körül a tészta, ahogy régebben szokott.

Glutén-, laktóz-, tojás-, cukor-, élesztőmentes


Hozzávalók:

60 dkg kimagozott meggy (ez lehet fagyasztott is, annak menjen bele a leve is)
10 dkg dió durvára darálva
65 g xilit (4 ek)
7 g őrölt fahéj (3 kk)
35 g kukorica keményítő (3 ek)


2,5 dl laktózmentes joghurt
12 dkg hidegen sajtolt napraforgó olaj
16 dkg xilit
6 dkg barna rizsliszt
6 dkg hajdinaliszt
6 dkg kölesliszt
2 dkg tápiókakeményítő
8 g sütőpor
15 g citromlé (kb egy fél citrom leve)

Elkészítés:

1. A kimagozott meggyet összekeverem a dióval,, xilittel, fahéjjal, és keményítővel.

2. Egy piteforma alját vastagon kivajazom (kis tepsi is megfelelő), majd ráöntöm a meggyes keveréket, és eligazgatom, hogy egyenletesen elterüljön.  - én most sütőpapírt is tettem a tepsibe, és azt vajaztam ki)

3. A sütőt előmelegítem 175 fokra.

4. Egy tálban összekeverem a joghurtot az olajjal, és a xilittel.

5. Egy másik tálban elkeverem a liszteket a sütőporral. Belekeverem a joghurtos keverékbe, és hozzákeverem a citrom levét is. Nokedli tészta sűrűségű tésztát kell kapni.

6. Ráöntöm a meggyre, majd a 175 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütöm (kb 50 perc). Nem kell megijedni, ha a teteje sötét, de érdemes lejjebb tenni az alsó rácsra, hogy alulról süljön a meggy. Nekem 30 percnél a tűpróbánál még folyt a tészta, de 50 perc után megsült szépen.

7. A formában hagyom kihűlni, majd fejjel lefelé kiborítom, szeletelem.


Ahogy fordítva kiöntöd a tepsiből, a tetejére kerül az alja, azaz a meggyes-diós-fahéjas réteg.


Ilyen szépen feljött a tésztája tojás nélkül is.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések